Thursday, October 30, 2008

Keluar Paper Lagi?


Setelah hampir 3 minggu pertandingan berlalu, nama Edukator disebut2 lagi... Kali ni dalam paper THE STAR pulak! THE STAR Online pun ada http://thestar.com.my/metro/, sorry kalau link ni dah tak valid lagi sebab cuma boleh akses hari ni aje...

Bagi saya, Nasrul dan Azizi, 'kegembiraan' segelintir member2 kat sekolah yang tak pernah dapat masuk paper baru nak reda... Hehehe.. Tup, tup keluar lagi, kali ni lagi besar dan 'centre page' pulak tu. Bertambah2 lagi lah 'kegembiraan' mereka..

Hari ni, saya menggalakkan pelajar membaca akhbar THE STAR. Siap hantar ke kelas2 sebab setiap kelas memang dapat senaskhah tiap2 hari. "Nak buat apa melanggan kalau tak baca... Ye tak?"

Saya memang suka bergurau.. pada masa yang sama secara tak langsung, saya membuktikan pada kumpulan koir yang pernah saya ajar seperti JPJ, JPNJ, POS Johor, Pej. Daerah Kota Tinggi, Pej. Tanah & Galian JB dan lain2 lagi, bila ada usaha, kita boleh berjaya! Ada yang tanya, biasa saya pemimpin koir, kenapa kali ni menyanyi pulak? Turun pangkat?

Pertama, En. Isa pernah mengajar saya, kedua, sebagai konduktor/guru koir, kita mesti 'mampu' berada dimana2 posisi.. baru lah kita mendapat pengalaman sebenar, macamana perasaan, pendengaran, imbangan suara dan 'view' sebagai ahli koir.

Bagi yang tak sempat beli paper, yang takde line internet tu... tengok la gambar yang saya 'crop' dari website The Star Online kat atas tu...


1 Comments:

Blogger Petals and Berries said...

Ishhh.. susah betul ada abang sorang yang glamour ni.. mana yg nak mintak autograph, mana yang nak berkenalan.. tak gitu? haha ;o).. apa pun, we are very proud of you.. play on!:o)

October 31, 2008 at 9:59 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home